Porady dietetyka dziecięcego

W Evomed Nasz Doktor pacjenci mogą korzystać z usług dietetyka dziecięcego  – mgr inż Zuzanny Kłos, specjalistki z zakresu żywienia niemowląt, dzieci, młodzieży, kobiet w ciąży oraz mam karmiących piersią. Nasza specjalistka oferuje m.in. pomoc w poprawie nawyków żywieniowych dla całej rodziny, ułożenie zaleceń w przypadku alergii lub nietolerancji pokarmowych, a także dobranie odpowiedniej diety dla kobiet w ciąży.  

W tym miejscu będziemy publikować informacje z cyklu Porady Dietetyka Dziecięcego, które znajdą Państwo również na naszym profilu facebook.com/evomedPL.

Zaczynamy od wiosennych wskazówek dla przyszłych mam, które chcą czuć się świetnie i wyglądać kwitnąco.

Porada #1

#1

Magnez to bardzo potrzebny pierwiastek, szczególnie podczas ciąży. Niedobór magnezu może powodować zmęczenie, spadek energii, a także drżenie powiek lub skurcze. Idealne źródła magnezu to kasza gryczana, fasola, banany, ciemne pieczywo, kakao i gorzka czekolada. Warto jednak ograniczyć słodycze – cukier utrudnia przyswajanie wielu składników odżywczych, w tym magnezu. Dodatkowo powoduje wahania nastrojów, a tym mówimy stanowcze NIE :) !

 

 

Porada #2

#2

Podczas ciąży warto wprowadzić kilka nawyków, które pomogą zadbać o zdrowe włosy i paznokcie. Na początek warto zastąpić białe pieczywo ciemnym, a biały makaron i ryż – ich brązowymi odpowiednikami. Korzystne będzie również wprowadzenie do diety kaszy oraz chudego mięsa, zwłaszcza wołowiny. W roli przekąski świetnie sprawdzą się pestki dyni i słonecznika. Zaleca się także jedzenie 3-4 jajek tygodniowo – szczególnie wartościowe są żółtka.

 

Porada #3

#3

Tym razem przedstawiamy sposoby na zachowanie zdrowej i pięknej skóry

Warto zwiększyć ilość dobrych tłuszczy w diecie. Świeże surówki polane olejem rzepakowym to zdecydowanie dobry pomysł, podobnie jak wspomniane już przez nas pestki słonecznika i dyni. Polecamy też zaprzyjaźnić się z awokado, bogatym również w inne wartości odżywcze.

Przyszłym mamom radzimy chrupać marchewkę, a latem zajadać się brzoskwiniami i morelami – pomarańczowe owoce i warzywa są bogate w prowitaminę A. Równie potrzebną witaminę E można znaleźć w olejach, warzywach o zielonych liściach i orzechach. Smacznego :)

Porada #4

#4

Warto zadbać o dostarczanie odpowiedniej ilości żelaza do organizmu – zapotrzebowanie na ten pierwiastek w ciąży jest wyjątkowo duże. Przez ostatnie 6 tygodni ciąży dziecko magazynuje go najwięcej, ponieważ jego zapas jest mu potrzebny do czasu rozszerzenia diety.

Niedobór żelaza w diecie może powodować anemię, osłabienie, a także zawroty i bóle głowy. Dlatego przyszłym mamom radzimy jeść przynajmniej raz dziennie surówkę z zielonych warzyw lub dodawać do kanapek pietruszkę i sałatę. Polecamy także suszone owoce i jajka oraz jedzenie mięsa lub ryb 3 razy w tygodniu.